fredag, februari 27, 2009

Ny bildgåta- vilken sport och vad heter flickan?


Det här är en av de senaste illustrationerna till ett ARN-fall i Råd & Rön som jag har gjort. Tidningen är alltså inte tryckt ännu.

Fallet handlar om en tjej som har skadat en fot när hon tränar en asiatisk kampsport.

Min fråga är vilken sport hon utövar, och glöm färgen på skärpet för jag drog bara till med något! Skärpet är alltså ingen som helst ledtråd i det här sammanhanget.

Om fler svarar rätt så blir utslagsfrågan vad flickan heter.
Den som kommer närmast alfabetiskt med sin gissning vinner originalillustrationen.

Skriv alltså vilken kampsport ni tror att det handlar om och glöm inte att gissa flickans namn!

Tävlingstiden går ut imorgon kväll :)

39 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara så mycket - kung fu. taekwando, karate. Svårt att gissa!

Anonym sa...

Jag gissar, utan att ha den blekaste aning på Taekwondo.

(hoppas, hoppas, hoppas...)

Christina sa...

Ni får inte glömma att gissa vad hon heter, flickan med den onda fossingen!

Anonym sa...

Judo med Judith ;-)

Cicki sa...

Jag gissar på Taiqwondo (eller hur det nu stavas) Tjejen heter nog Therese eller Tessan....:-)

Anonym sa...

Oj, glömde flickan...hon heter såklart Tekla.

Linda sa...

Nämen titta!
Det är ju Klara som tränar jujutsu!

Anonym sa...

Hon heter Agneta.

(Jag har redan en fin teckning, så jag behöver inte vinna!)

Jom Manilat sa...

Jag tror att Eva slet av hälsenan när hon utövade karate.

Christian sa...

Ja du .
jag gissar på att det hon utövar är JUDO och att hon heter Emma eller Astrid.

Ha det bra.

PS. Ungefärlig ålder på henne?? kan bli lättare att lista ut ett namn då!! DS.

Evas blogg sa...

KarateKarina tror jag det är.

Anonym sa...

Jag gissar på att det är Elin som tränar taekwando!!
Kram
Helen

Anonym sa...

Görel tränar kickboxning...

Anonym sa...

Stackars Beda skadar sig i Budo.

Anonym sa...

Eller kanske är det Judith som pajar fossingen i Judo? Eller är det Kicki som kickar lite fel i kickboxning?

ullrika sa...

judo-julia tippar jag :)

Anita sa...

Karate och bloggmadamen själv (Christina)! :)

Anonym sa...

Sporten: Jiu-jutju (vet ej hur det stavas).

Tjejen heter Åsa!

Trevlig helg!

Lotta Löfgren sa...

ju-jutsi chansar jag på också-ååå judit heter hon:)

Tankevågor sa...

Kung-Fu och Anna....eller det kan vara Wu-shu förstås...ja DET är det. ;-)

Mian sa...

Karate tror jag.
Flickan heter Kickan.

Linda sa...

Om man får gissa två gånger så kommer min andra gissning här:
Taekwondo och flickan heter Hanna.

Anonym sa...

Sporten heter Aj Kwando!

Christina sa...

Christian: Ja, det förstås! Flickan är sisådär 22 år.

LindaLotta: Ni får gissa hur många ggr som helst men ni måste bestämma er för vilken gissning ni satsar på till slut :)

Monet sa...

Jag tror sporten heter Capoeiran och flickan heter Yasmin.

Typ:-)

Anonym sa...

Taekwondo och Elin eller Jenny. Elin!

Ängla-Tapas sa...

Min gissning faller nog också på taekwondo men tjejen heter Pernilla.

Men, har du varit tvungen att teckna om en ond fot när du själv har haft fot-ont? Du har ju fått god inlevelse i bilden men måste du verkligen gå så långt i ditt förarbete att du utsätter dig för sån smärta? ;)

Anonym sa...

Usch, inte vill jag bestämma mig! Men okejrå om jag nu måste får det bli Kicki som kickar till i kickboxning.

Moster Ma sa...

Jaså, var det Taekwondo- Emma!
Ps. Jag har just ramlat in på Din blogg och blivit mycket glad av den

Bloggblad sa...

Hon heter Laila Bagge och har just dansat på temat Kampsport - när hon sen sparkade bort ytterligare en näsvis programledare som frågade om nya romansen, så sa det KNAK i vristen.

Linda sa...

Jag går på min första gissning, den med Klara :)

Anonym sa...

Kan det vara Kara-Mia som utövar Kata-te?
Mians mamma

Hjortron sa...

Kickboxning tror jag och tjejen heter Mia -
trevlig helg

Bloggullet sa...

Jag tror det är karate och hon heter Ebba. Dock kan det var många kampsporter. Ha en fin helg.
Kramar

Christina sa...

Moster Ma: Välkommen till stationen, det är alltid så roligt att se nya ansikten :) Din gissning är antecknad!

Christina sa...

Mians mamma: Varmt välkommen Mians mamma, som gör så fina saker i raku! Jag väntar på att få pröva på rakutekniken hos min granne keramikern. Det är en gammal dröm.
Dina saker är så fina och din gissning noterad ;)!

Evas blogg sa...

Eller kan det vara JijutsuJennie?! Felstavat...jag vet. Men är inte tävlingen klar snart?!

Lisette sa...

Tack Christina för berömmet!
Jag får än så länge skriva under "anonym" eftersom jag inte är helt inne i den här blogvärlden. Men med Mians hjälp ska jag kanske våga glänta på dörren framöver.Din härliga sida är verkligen jättetrevlig, liksom jag tycker Mians också är, om man nu får skryta med sin dotter, och det får man väl.De här blogbesöken på kvällskvisten är betydligt roligare än mina tidigare "Kungen-patienser" på datorn före sängdags.
Hälsningar
Mamma Lisette

Christina sa...

lisette: Hej mamma Lisette! Du kanske skaffar en egen blogg rätt var det är!? Man blir lätt beroende :)

Jag blir jätteglad över att du trivs på min blogg, och jag tycker också att din dotter har en väldigt trevlig blogg.
Självklart ska du "skryta" över din dotter, det tror jag alla döttrar blir glada om deras mammor gör. Och tvärtom :)