fredag, februari 27, 2009

Anagram

Stationsvakt har så många roliga och finurliga tips på sin blogg. Han har flera ggr skrivit om en anagramtjänt, och den är så rolig.

Ett anagram är ett ord eller en mening vars bokstäver kan kastas om så att de bildar ett annat ord.

Idag matar jag in mitt namn och får tre anagramförslag. Rita nisch tycker jag sitter bra :)

Blir det några bra anagram av era namn?

Ja, sånt här kan man syssla med när man egentligen borde jobba...

Livsfarligt att ha datorn precis bredvid ritbordet!

13 kommentarer:

em sa...

Har inte kollat än - men min hjärna satte naturligtvis igång så fort jag läste ditt inlägg - ska se om tjänsten och jag associerar på samma sätt. Påminner om ord ur ord som vi ofta roade oss med under min uppväxt.
Margaretha
wv: ollighti - är kanske något för anagramtjänst.

em sa...

Oj, den tänker fortare än jag! Harma greta, gillar jag inte men hatar mager är kanske inte så dumt fast den kom inte med något riktigt bra. Det var för mycket hat och hamra.... Nu kommer jag att bli sittande här och det blir ditt fel om jag glömmer laga mat och magrar.
Magra Greta

Linda sa...

odlat latin
lottad lina
total iland
anlitat lod
tillta onda

Betydligt roligare än att produktionsplanera....... :)

Lotta Löfgren sa...

hihi..sååå söt lilla vovven(dessi?) var i inlägget under:)GOSIG VÄRRE!åå jag e så trött..orkar inte komma på nåt sådantdär "vadhettedetnuigen"på mitt namn;)

Anonym sa...

ha ha ha ja....ave var vad jag fick ;-) borde kunnat räkna ut det ;-)

Elisabet. sa...

Ja, här kommer en hälsning från biet elsa.

Helt underbart!

Anonym sa...

Testade med hela mitt namn och fick 66 anagram!
Vad sägs om "energin skördar", "grönsaken rider", "göres drinkaren" och "segern inkörd"

Susanne och Pebbels sa...

Livsfarligt att ha dator överhuvudtaget..ujuj vad man fastnar!

Christina sa...

em: Hoppas att du har fått i dig lite föda trots anagramtjänsten ;)

LindaLotta: Visst är det :)

Lotta: Du behöver inte anstränga dig själv, det är bara att fylla i sitt namn och klicka!

Eva H-höjden: :)

Elisabet: Biet Elsa he he...

Karin: När jag testade hela namnet så fick jag bl a "larven Christina" och "chilenarna trivs".
Och Saddam Hussein blir "As med hus i sand" ;)

Dark and twizted: Ja...ujujuj.

Linda sa...

Haha, skrev min mans namn, både för och efternamn och fick:

miljon ansökes

Ja tack :)

Christina sa...

LindaLotta: He he, förstår vad man skulle få sitta och anstränga de små grå för att komma på så träffsäkra anagram ;)

Din man kanske borde ta några triss-lotter idag eller imorgon, vem vet?

Anonym sa...

Hehe, detta var trevligt! Här kommer anagram på mitt namn:
neon vy
eon vyn
nye von

Neon Vy - det gillar jag!

Ängla-Tapas sa...

Både mitt för- och efternamn är ganska korta och gav inget resultat så jag testade med mitt blogg-nick och det gick ju bättre. Eller hur jag nu ska se det... Jag skäms nästan för
"gäspa analt"
"släpa gatan"
"lägsta apan"
Hmmm, kanske ska byta nick?