söndag, februari 01, 2009

Bloggutmaning


Jag är inte mycket för såna här kedjeutmaningar, men ikväll har jag blivit utmanad av Tussegumman. Det är första gången för mig, och jag kan inte annat än tycka att den här utmaningen är lite kul ändå.

Allt som bygger på slumpen är lite kul tycker jag.

Utmaningen går ut på att man ska plocka fram 4:e mappen, 4:e bilden på sin hårddisk.
Ok, jag kollar och hittar bilden ovan, puhu att det inte var något värre ;)
Den föreställer arbetet för några år sedan med en hundkniv som jag tillverkade av älghorn och näver i skaftet. Knivskaftet är långt ifrån klart, men på god väg på bilden.

Vem ska jag nu i min tur utmana, håhåjaja?

Jag väljer att utmana:

Monet

Kesu

Emma

Gabrielle

15 kommentarer:

Kesu sa...

Hjälp! Jag har aldrig blivit bloggutmanad förut. Vet inte om det är en ära - eller nåt hemskt! Det finns bara ett sätt att ta reda på det ...

Men jag är lite trög, så jag har några frågor. Ska jag alltså räkna BILDmappar från början och ta den fjärde bilden i den fjärde mappen? Och hårddisken var det? Alltså inte den fjärden av ALLA bildmappar? (Jag la över en massa på mitt externminne i veckan.)

Gulp!

Monet sa...

Det gläder mig att Kesu ställer alla frågorna, hehe.

Jag tror, Kesu, att man kan ta vilken bild man vill och låtsas att den är den fjärde i den fjärde eller hur det nu är.

Men TACK Christina för utmaningen. Jag skall anta den i utvilat tillstånd i morgon!

Christina sa...

Kesu: Vet inte heller om det är en ära eller något hemskt he he...första gången för mig.
Japp, du ska ta den fjärde bildmappen på din hårddisk och öppna fjärde bildfilen!

Jag blev som sagt lättad att Håkan slapp schavottera offentligt på någon badkarsbild ;)

Monet: Nä nä nä, du ska inte välja själv, utan låta slumpen välja. Det är det som är poängen!

Kesu sa...

Hihi; Monet, du var mig en driven en! :D

Och nu har jag en fråga till: ska jag låta den här utmaningen gå vidare, eller hur är det tänkt??? Sorry, men är man bloggoskuld, så är man.

Grattis Håkan! Vi får väl se om B är lika lyckosam. Eller om jag är det. Vojne, vojne!

Anonym sa...

Tur att du inte frågade mig - jag har inga mappar! ;) Bara fyratusen bilder...

Christina sa...

ab: Jag tänkte på dig men trodde inte att du skulle tyckt det var kul. Knepigt sånt här.

Har du inga mappar människa!!???

Christina sa...

Kesu: Jag kollade hur Tussegumman hade gjort, hon som bjöd in mig, och man ska tydligen låta utmaningen gå vidare till fyra andra bloggare.
Lite stök och bök;)

Kesu sa...

Okej. Och du och Monet är redan ute ur leken. Hilfe! Får sova på saken! :)

Emma R sa...

Har antagit utmaningen! :-P

Anonym sa...

Men, oj, så duktig du är! Har du lyckats få till ett sånt fint hundhuvud? Hur gjorde du? Jättefint!!
Är du självlärd, eller har du gått kurs?
Ha en trevlig måndag!
Kram
Helen

Christina sa...

Emma: Kul, då ska jag kika vilken bild som låg som nr fyra!

helen: Jag gick på knivkurs för några år sedan. Det var svårt att få till hundhuvudet i ett så hårt material som rosenkransen av älghorn, men jag köpte en Dremel och ett kit med små fräshuvuden. Då funkade det faktiskt riktigt bra.
En Dremel funkar ungefär som en tandläkarborr.

Ha en bra måndag du med! Här har vi strålande sol idag, och det rör sig solkatter på stationens väggar, så som jag såg hemma hos dig i din blogg :)

Anonym sa...

Hej, Christina! Jag har något motvilligt antagit utmaningen. MEN inte fullt ut...hm, jag är lite olydig av mig.

Christina sa...

Gabrielle: Olydig tycker jag verkligen att man får vara i såna här sammanhang - bara uppfriskande ;)

Hjortron sa...

Voj, voj, hualigen, vilken konstnär du är! Man bara dånar ...
roligt md utmaningen, jag kollade i min fjärde mapp och det fjärde fotot var bara äpplen i ett äppelträd, mappen var Höstbilder, så trist att ha en så gammal mapp kvar- dax att städa?

Christina sa...

lifeblog: Ja, jag har också gamla mappar som skräpar. I min fjärde mapp hade jag samlat alla mina knivbilder och varför jag inte har bränt ner dom på en cd-skiva förstår jag inte? Jag borde ha storstädning!
Nu blev jag lite inspirerad av ditt inlägg :)