fredag, februari 27, 2009

Evas ömsinta foton...

Eva H-höjden som brukar kommentera här är en av mina bästa vänner, och äldsta, och älskar att fotografera.
Hon är också intresserad av både människor och djur, ja allt som är levande och hon en av de mest älskansvärda människor jag känner.

Eva är orsaken till att jag har två hittehundar från Spanien, för vår svenska hund dog precis i samma veva som Eva adopterade Balzac, hunden utan svans som hittades i en soptunna som valp.

Eva och jag har alltid följts åt när det gäller bild och musik, och nu har Eva börjat peta och dra i reglage i Photoshop...och med vilka resultat!

Jag tycker Evas bilder är helt enastående, så fulla av värme.
Ja, jag vill bara dela med mig så att fler får se :) Här kommer de!
Glöm inte att klicka, ni bara måste klicka på bilderna!















17 kommentarer:

Cicki sa...

Otroligt fina bilder. Svartvita bilder blir så klara och fina. Sista bilden är ju urläcker. Så brukar en av våra katter ligga när sambon ska klia honom.

Elisabet. sa...

Jo, precis så är det!
Öht tycker jag själv såååå mycket om bilder där människor är med, - dom behöver inte alls vara tekniskt fulländade - det är bara det att det blir så mycket liv i dem då.

Och svartvitt är alltid svartvitt.

Anonym sa...

Så ljuvligt, får mig att längta. Tycker nästan bäst om den sista bilden.

Och du skriver så vackert om Eva också.

Evas blogg sa...

Så fina. Det finns ett lugn i svartvita bilder som jag gillar.

Mian sa...

Åh så sköna bilder!

mossfolk sa...

Å vilka fina bilder! Elisabet förekom mig, jag är också väldigt förtjust i foton där människor finns med!

Ängla-Tapas sa...

Det här inlägget tyckte jag var helt underbart! Dels för hur väl du talar om Eva (de flesta bara tänker såna ord men du uttrycker dem), dels för de vackra hundbilderna. Jag smälter... Min favorit är Balzac med kompis i urskogen. Den utstrålar gemenskap, lugn och något trolskt. Mmmmm....

Christina sa...

Cicki: Ja, svartvita bilder, eller som här sepia, är verkligen stämningsfulla.

Elisabet: :)

ab: Längta efter vadå? Hund? ;)

Eva: Håller med.

Mian: :)

mossfolk: :))

Ängla-Tapas: Ja, det är min favorit också :) De går så tätt ihop och lyfter samma bakben på sin väg genom blåbärsriset.

Monet sa...

Och det finns en pudelmatte med också!! Så fina de var och matten också med sin fina svinrytt.

Elegant och påminner om flydda dagar. Håller med om det här med människor också - men visst är det en balansgång med att lägga ut bilder på människor på bloggen.

Jag vill iallafall fråga först, alla vill ju inte vara med i cyberspace. Synd!

Monet sa...

SVINRYGG ska det vara förstås, den vackra frisyren!

Anonym sa...

Eva tackar för Christinas vackra ord och alla underbara kommentarer! Tjoho! Vad roligt!

Kesu sa...

Men HUR gör mänskan, alltså Eva H-höjden? Och VARFÖR har hon inte en egen blogg med sina fina bilder? Va?

Fantastiska bilder! Jag vill också kunna ta såna! :)

Christina sa...

Monet: Javisst fanns det en pudelmatte med som har en svensk kungspudel och en spansk hittehems-mellanpudel :)

Kesu: Javisst borde hon ha en egen blogg! En fotoblogg. Får nog fortsätta tjata på henne...

Kesu sa...

Just precis: en fotoblogg. Hjälper det om jag hjälper dig att tjata???

Christina sa...

Kesu: Ja, absolut! :)

Anonym sa...

ha ha! Nu är det nästan så jag får lust att ha en fotoblogg!!!!

Kesu sa...

JIPPI!!!