lördag, februari 21, 2009

Några bilder till Kesu...


Kesu har ett inlägg på sin blogg om Skottland, och att man borde åka dit.

Någon som har rest i Skottland är Håkan, fast innan jag träffade honom.
Han åkte runt de brittiska öarna i en liten Thriumph Spitfire, en mycket liten bil med tanke på att Håkan nästan är två meter lång.

Här kommer några spit-bilder på Gaia, iklädd läderhuva och rattandes spiten.

"Va - ska han köra om!!! Här gäller det att stå på gaspedalen! Håll i dig nu matte!"





"Nä, nu har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp på en enda bild till!"

15 kommentarer:

Anita sa...

Ahh, Skottland är ett underbart land att resa runt i! Vacker natur och fina vandringsleder om man är intresserad av det för att inte tala om Edinburgh! Vi reste runt där sommaren 2007. En oförglömlig resa!
Härliga bilder av Gaia!

Anonym sa...

Vilka gulliga bilder på Gaia - störtsköna!

Att resa runt i Skottland är en gammal dröm...Maken och jag pratade om det många gånger och hade allvarliga planer till sommaren 2006. Nu blev det inte så, men någon annan gång, kanske.

Ha en fin lördag!

Anonym sa...

Stackars lilla Gaia - jag tror inte hundar gillar att bli utklädda. Hur många foton av ledsna hundar i tomteluva har man inte sett?

Men antagligen är läderhuva BRA för vovvar när de åker öppen bil på riktigt. Jag såg en härlig filmsnutt en gång med en dvärgtax i läderhuva och motorykelbrillor (faktiskt nödvändiga) som åkte med husse på hojen och satt på styret och vaktade den medan han var inne någonstans och handlade. Gud nåde den som närmade sig! Grrr, voff!

Anonym sa...

PS - på tal om åkande djur: Jag såg också en tjej på cykel här i Vasastan, hon hade två katter med sig. Den ena satt i en cykelkorg fram och den andra nerstoppad i en väska så att bara huvudet tittade fram på pakethållaren. De verkade mycket vana och tog det ytterst lugnt. Nästan gäspade.

Men läderhuvorna hade hon missat! ;)

Susanne och Pebbels sa...

Hahaha, jättefina bilder!

Anonym sa...

Cool vovve i dito kärra!
Vilken fin fredagsmorgonbild. Och du, den där guldspegeln på Stadt, skulle passa perfekt i mitt vardagsrum! ;-)
Ha en härlig lördag!
Kram
Helen

Christina sa...

smulan: Jag skulle väldigt gärna resa till Skottland, men vet inte var vi ska göra av hundarna.

Marskatten: Samma här - en gammal dröm!

ab: Nej, de flesta hundar avskyr att bli utklädda men ibland kan man bara inte låta bli.
Håkan och jag fnissade hysteriskt när vi tog dom här bilderna på stackars förödmjukade Gaia ;)

Dark and twizted: :)

Helen: "Kärran" är såld sedan några år tillbaka. Den var fruktansvärt obekväm att åka i.

Ha det gott idag du med!

Anita sa...

Ja, det är problem med hundarna, jag vet. Tack och lov bor en kusin i grannbyn, och han brukar hjälpa oss med hundarna sommartid. Sommartid kan vi dessutom ha hundarna i hundgården dygnet om. Vintertid är det mer problematiskt att resa bort.
Hoppas du får tillfälle att åka till Skottland nån gång!

Kesu sa...

Ett inlägg tillägnat mig! Jag blir rörd! Tack! Och tack för att du länkade till mig, jag har aldrig fått så många kommentarer i ett svep på ett enda inlägg. Jag blev enormt uppiggad, vilket kunde behövas efter en hel dags fotokurs. Mer om det på bloggen. Snart. Kanske imorgon. Efter kursdag 2.

Skrattade gott åt dina bilder. B la sig på en mer beundrande bog när han såg Triumfen. Jag är svag för bilder som man sätter roliga bildtexter till. Hundar brukar ju vägra när de fått nog. Så jag tror inte Gaia fått några men för livet.

Kesu sa...

Glömde:

kerstin at travelsite dot se

Behövs ju inte just nu, men ändå ;)

Christina sa...

smulan: Det låter som ni har det bra ordnat för hundarna.
Vi har lite speciella problem just för att det är hittehundar.
Gaia är så skygg för främmande människor och Poppan klarar av att klättra över ett 2 meters-stängsel om hon känner att hon vill hem.

Kesu: Klart jag länkade till dig :) Dels för att du har en trevlig blogg och sen alla dessa fantastiska bilder från Skottland!

Vad är det för fotokurs du går på? Inte för att det ser ut som du behöver någon, men jag är nyfiken i alla fall.

Jag får tåla mig till du uppdaterar helt enkelt, ser jag nu.

Nä, vi är väldigt försiktiga med Gaia, så de få gånger vi utsätter henne för såna här grejer tror jag inte skapar men för livet heller...

Tack för adressen :D

Kesu sa...

Du får en personlig uppdatering här :) Efter att ha tuggat i mig en massa fotokataloger - på nätet - blev det till slut en helgkurs hos Medborgarskolan. Det var efter att vi hade fått nej på en fullbokad kurs, stått på reservplats och fått plats på en kurs fram i april. Den här kursen är extrainsatt eftersom trycket på fotokurser tydligen är enormt!

Jag hade som krav att kursen inte skulle hålla på i flera veckor (har svårt att binda upp mig för längre perioder) och att läraren skulle vara aktiv frilansfotograf. Det betyder att han lever lite i min medieverklighet och fattar bättre vad jag behöver. Läs: ta bilder som tidningarna vill köpa! Att han är rolig är bara bonus.

Kesu sa...

Glömde igen (börjar bli trött): Tack för att du inte tycker att jag behöver gå en fotokurs. Men det gör jag :) Tidningsredaktörer är kräsna människor, inte ödmjuka som vi frilansare. Hehe!

Christina sa...

Kesu: Vad kul det låter - din fotokurs! En sån skulle jag vilja gå också.
Kan du inte lägga ut små lektioner på bloggen så att vi andra kan bli lite bättre på att plåta också?

Tack för att du iddes svara, lördagkväll och allt ;)

Emma R sa...

Vilka roliga bilder på Gaia! Fungerade bilen felfritt!?