onsdag, februari 18, 2009

Hur ser er datorhörna ut, del 3...


Och så kommer det bilder virvlande både från Värmland och från Göteborg.
Så här beskriver Margaretha sin hörna:

Det var enklare att ta' en ny bild än att försöka komma ihåg var alla de andra finns. Möjligtvis finns en del på den "minne-pinne" som vägrar att släppa ifrån sig någon av alla bilder jag har där. Datorer och tillbehör är bra så länge de fungerar......

Så jag tog alltså den här bilden i morse och ser så här efteråt, att om jag hade varit smart skulle jag ha röjt först så att jag skulle framstå som den ordentliga person jag inte är.
Det här är alltså min morgonhörna. På kvällarna är det den blå stolen bredvid öppna spisen — den som syns på "it's always tea-time". På somrarna har jag min hörna på kökstrappen — eller den andra trappen, om det är för varmt i solen.



Och så här skriver Ängla-Tapas:

Här är min datorhörna, utan mig. Vill gärna hålla mig själv lite i bakgrunden men du vet ju hur jag ser ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå Margaretha vad din datorhörna är MYSIG! Det ser verkligen hemtrevligt och inbjudande ut!

em sa...

Ja Ellis, jag trivs i min morgonhörna där jag har nära till de flesta böcker jag kan behöva i skrivandet. Fönstret vetter mot öster och ger fint ljus, däremot kan söderfönstret bakom ryggen på mig släppa in besvärande strålar när solen hunnit till den sidan av huset. Tänkte leta rätt på bilder av mina andra hörnor till ett blogginslag senare i dag.
Margaretha

Elisabet. sa...

Ja, och den där nyfikna giraffen gör ju en människa glad ...

Ängla-Tapas sa...

Japp, han håller full koll på vad jag pysslar med. :)))