onsdag, februari 18, 2009

Hur ser er datorhörna ut, del 2...


Först ut med bild på sin datorhörna är den här madamen, som skriver så här:

Ja, jag hakar på med en dagsfärsk bild av det som inte är min datorhörna, med betoning på hörna, men där jag tillbringar mycket tid i alla fall.

Datorn står på ett gammalt slagbord med spår från en tid som varit.

På det bordet har mina barn trummat med gafflar och knivar och säkert har någon hund krafsat för att få sig en godbit av något kvarglömt.

Resultatet är en väldigt ärrig bordsskiva.

Vid rosa pilen syns min älsklingstidning nummer 1: Ud og Se, Öresundstågens tidning.

Och vid tangentbordet ligger min halsduk, den som jag nästan alltid har på mig.

Så är det med den saken.

Elisabet.

(Som ni kanske ser, har jag jul ännu. I fönstret hänger den vackra ljusslingan.)

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vad som INTE syns .., är allt rat som jag slängde på soffan innan bilden togs .-))

Christina sa...

Elisabet: Är rat ngt dialektalt? Låter som ett bra ord :)

Ängla-Tapas sa...

"Rat" har vi säkert alla. I mitt fall gällde det att vinkla kameran...

Elisabet. sa...

Haha ..., gapskrattar åt Ängla-Tapas kommentar ..-)

Ja, "rat" är nog hemifrånord

Man har det ratigt omkring sig.

Anonym sa...

Oj så många trivsamma sittplatser!!!Verkligen trevligt hemma hos er alla! Min plats få komma senare ikväll, nu är jag på väg ut. Vi har SOL idag!

Evas blogg sa...

Och tänk, just vid det bordet har jag suttit och kollat mina mail :)

Anita sa...

"Rat" - ett underbart dialektalt ord för skräp. Jag säger "rat" jämt! :) Härligt att du fortfarande använder ordet, Elisabet!

Christina sa...

Jag har införlivat detta härliga ord i mitt vokabulär, men skulle vilja veta hur man uttalar det :)
Är det med ett långt a?

Anita sa...

Ja, Christina, raat är ordet - ett långt a..

Christina sa...

smulan: Tack, jag tänkte väl det ;)