onsdag, februari 18, 2009

Hur ser er datorhörna ut, del 7...


*Plingeling*...en bild från Ångermanland landar i inkorgen, och så här skriver den här bloggaren om sin speciella hörna:

Vilken rolig idé! Jag har faktiskt funderat på samma idé - det är roligt att få se de datahörnor som så många av oss tillbringar så mycket tid vid. Inte minst jag!
Just nu har jag en ganska "rent" skrivbord - när jag är inne i en intensiv forskningsperiod så kan man knappt se bordsytan av alla papper som fyller skrivbordet. Min symaskin står nästan alltid framme (till höger) - jag tycker om att sy. Bakom mig - ej synlig i bild - är två väggar fyllda med böcker och pärmar och jag har en skön fåtölj (som skymtas) med en stark lampa bakom, där jag älskar att sitta och läsa. Dock är det så att det är flera än jag som älskar den fåtöljen - gissa vilka? - så fåtöljen är ofta upptagen....

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

"Det måste vara Smulan!" tänker jag och när jag klickar ner bilden så är det ju precis vad jag ser att det är.

Så roligt!
Och gott om stolar har ni också.
Och stationär dator .., då är vi två i alla fall.

Anita sa...

Elisabeth! :) Ja, fortfarande har jag "bara" en stationär dator. Jag VILL ha en bärbar dator... Jag kollar, funderar och söker råd, men än har jag inte kommit till skott - men snart!

Bloggullet sa...

Rolig ide, jag önskar att jag hade ett kontor som på bilden där jag kunde sitta bland papper och dator.
Kramar

Elisabet. sa...

Smulan: jag ska också ha en, så småningom ..., men jag tycker inte om tangentborden.

Christina sa...

Elisabet: Gör som jag - koppla till ett vanligt tangentbord till den bärbara så blir det både bekvämt och ergonomiskt!

Monet sa...

Lustigt att funderingen kring stationär/bärbar dator kom upp. Tänkte just själv börja räkna eftersom det kändes som om de flesta har bärbara.

Maken har det till vardags och när vi inte är hemma i våra respektive arbetsrum så är den bärbara vår gemensamma. Men jag förlikar mig inte med tangentbordet jag heller, man får sitta med fingrarna som en konsertpianist som ska till att ta i!

Och den där plattan som man ska använda istället för musen funkar inte heller för mig.

Jag gillar också min större skärm men är hjärtligt less på själva datoråbäket som står under bordet med miljoners sladdar i härva. Det går inte att undvika, hur man än bär sig åt.

Jättekul idé med hörnorna!