tisdag, februari 17, 2009

Hur ser er datorhörna ut?


Tack för alla krya-på-dig-hälsningar i förra inlägget!
Jag tror de gjorde susen, för nu är jag feberfri för första ggn på flera dygn. Jag är så sällan sjuk så jag blir så ohyggligt uttråkad när det händer.
Nu har jag legat i flera dagar i någon slags halvdvala med hundarna bredvid mig och matad av Håkan på kvällarna.
I halvdvalan har jag lyckats läsa ut Da Vinci-koden som jag har fått låna av en god vän.
Om den tycker jag en hel del, men det är ett helt annat inlägg.

Jag såg i kommentarerna till tidigare inlägg om pappersrullen på huv'et, att Monet inte trodde att jag hade hästsvans.
Håkan kom genast pilande med sin kamera och visade mig bilder på hur han vanligtvis upplever min existens på stationen på kvällarna...medan han själv sitter och pillar med sin modell av stationen, märk väl!!!

Jodå Monet, jag har alltså en rejäl hästsvans eftersom det är en så bekväm frisyr...
Samtidigt får ni se hur min datorhörna ser ut på stationen.

Nu undrar jag hur er datorhörna ser ut?

Kan ni inte ta kort med eller utan er själva, på er datorhörna och skicka till:
christina dot alvner at telia dot com
så lägger jag ut dom på min blogg vartefter!?

Det vore verkligen roligt att se er hörna, den enda jag har sett hittills är nog Monets tror jag...och Ellis och Elisabets :) Annikas har jag haft nöjet att se i verkligheten en gång, och synintrycket sitter där någonstans när jag sedan läser inlägg och kommentarer :) En del av mina bloggvänner blir liksom rumsliga...

11 kommentarer:

em sa...

Roligt att du mår bättre!
Jag håller på att packa ihop min kvällshörna (den som finns på te-bloggen), jag har så många olika hörnor att jag inte vet vilken jag ska välja. Kanske hjälper det att sova på saken. G'natt
Margaretha

Christina sa...

Margaretha: Fast du skickar väl en av dom?

Elisabet. sa...

Och jag noterar att madame har vackra knivar hängandes på väggen.

Joel Bergström i Malå gjorde en riktig samekniv till mig, med namnet (Elisabet) fint ingraverat i renhornet.

Såååå fint!

Anonym sa...

Ja, jag minns att vi pratade om huruvida gamla hus ska isoleras eller ej! ;)

Christina sa...

Elisabet: Din kniv har jag beundrat även i en kommentar kommer jag ihåg :) Den är så fin och måste kännas som en skatt då du har fått den av självaste knivmakaren!
Knivarna på min vägg har jag gjort själv, två "hundknivar".

ab: Japp, och jag tycker fortfarande att man kan isolera sönder gamla hus ;) Kolla mina raggsockor som jag har på fötterna he he...

Anonym sa...

Jag byter gärna datorhörna med dig! =)
Å så fint och mysigt du har det!

Så här vintertid har jag ingen riktig datorhörna. Vår, sommar och tidig höst sitter jag vid ett skrivbord i övre hallen. Där trivs jag väldigt bra, men det finns inget element i det rummet så det går inte att husera där så här års. Min dator får bo på köksbordet, vardagsrumsbordet, i mitt knä. Varhelst den kan knö in sig för tillfället.

PGW sa...

För närvarande sitter jag i sängen på ett hotellrum. Hotellet är antaligen byggt av gamla avlagda Billy-hyllor för det drar så illa på golvet att jag måste befinna mig väl uppkrupen i fåtölj eller säng för att inte få förfrusna fötter!

Ack ja, livet som konsult ...

Ängla-Tapas sa...

Välkommen tillbaka från feberyran!

Jag har inte heller någon vettig hörna utan har tagit hela vardagsrummet i besittning i stället... Bild kommer!

Anonym sa...

Och du får i andanom kolla halsduken jag har lindad runt hela huvudet och halsen! Här får gärna någon komma och isolera... :)

Bloggblad sa...

Jag tror nog att jag har en välstädad version någonstans. Men nu sitter jag laddad, kammad och klar och bara väntar på att det ska bli dags att åka iväg. Uppsjungen och nedvarvad... det ska bli kul. Såna här mindre evenemang är jag inte alls skräckslagen inför som jag var när jag skulle uppträda på hemmaplan.

Inte trodde jag du hade hästsvans! Du ser väldigt kortklippt ut på din logga-bild.

Monet sa...

Jag ser vappen vid dina fötter!! Vad gör den där? Ska inte den vara hos Poppan?