måndag, februari 02, 2009

Dagens Poppan-skiss...


Noodler's Eternal Brown och akvarell.

16 kommentarer:

PGW sa...

Hon har så skön tassföring :-)

Elisabet. sa...

.... och jag tycker om avlånga hundar.

Släthåriga.

Så där som vinthundar och stövare.

Det är vad jag tänker på när jag ser Poppan.

Vet du vad ordverifikationen är:
HUNDAIRO

Anonym sa...

Fantastiskt vad du är skicklig! Lever du på dina illustrationer?

Efwa sa...

Vilken tass-vinkel. Ser inte skönt ut men är det antagligen.
/Efwa

Christina sa...

PGW: Ja, den hunden kan ligga i de mest märkliga ställningar :)

Elisabet: Då har vi samma hundsmak, jag vill kunna se kroppen på en hund :)

Fast jag skulle kunna bli tokkär i en långhårig best också...
Det fanns en stor raggig långhårig hund på rescuet när jag var nere och hälsade på Gaia. Spretig vit man och de mest vänliga bärnstensfärgade sneda ögon man kan tänka sig. Den hunden hade jag kunnat kunnat tagit hur lätt som helst.

HUNDAIRO - är det sant he he... :D

Marskatten: Ja, jag jobbar heltid som illustratör sedan 25 år och jag tycker fortfarande att det är ett väldigt roligt jobb...och så slipper man ha en chef ;)

Efwa: Poppan är som gjord i gummi, hon kan vinkla sig hur som helst och ändå ha det så bekvämt.

Tankevågor sa...

Hon har en härlig stil den där tjejen! :-)

Anonym sa...

Poppan...ja, inte kan hon då lida av reumatism, inte! Fin skiss! Gillar att se det du tecknar! Visa gärna mera bilder!
Kram
Helen

Anonym sa...

Puh! Vilken tur att du gillar hundar med lång ragg också ...

Kesu sa...

Jag är NÄSTAN klar med min bildutmaning nu. Puh!

Christina sa...

londongirl: En tecknares dröm :)

helen: Det kommer mer bilder :)

Rambo: Ja, självklart gillar jag små raggsockor också :) Du behöver i n t e vara orolig.

Kesu: Väntar med spänning :)

Anonym sa...

Små raggsockor!!! DET tyckte matte var JÄTTEROLIGT! Men vänta du bara. Imorgon ska jag iväg till hundklipparen - säger dom. Jag lovar att komma tillbaka som en, en, ja, vadå? Kanske silkesstrumpa? Du får se vad det blir.

Christina sa...

Rambo: Iväg till hundklipparen - varför det? Du är ju helfin i ragg och så är det fortfarande vinter och kallt.

Kesu sa...

Dom jag bor hos har inte låtit klippa mig på JÄTTELÄNGE. Häromdagen när jag gick in i en cykel tror jag dom fick dåligt samvete. Om jag snappat rätt blir det ingen kolloklippning utan bara sanering, så jag kan se lite bättre och kanske inte behöva ligga vid dörren när pälsen min känns för varm.

Jag gillar dina tikar. Dom är lite för stor för mig, men det hindrar inte att jag tycker de är läckra. Fast det där med pipleksaker som valpar tycker jag verkar lite tjejigt. Jag låtsas att mina är råttor som jag ska fånga. Jaja, döda då. Men säg inget om det till dom.

Christina sa...

Kesu: Det låter klart oroväckande att du går in i cyklar, så jag tycker nog också att du bör klippa dig, ja sanera lite som du uttrycker det.

Och inte ska du ligga och flåsa vid dörren Kesu, då är nog klippning ett nödvändigt ont. B måste ju sakna dig i sängen om inte annat!

Jag dödar också råttor med hjälp av råttfällor, men jag tycker nog du låter lite väl besatt.

Kesu sa...

Hahahaha! Snacka om att falla på eget grepp. Det var menat att raggsockan skulle skrivit det där. Han dikterade såklart allt för mig, men eftersom han inte når upp till tangentbordet är det jag som får knappa in hans åsikter.

Måste fråga B om han saknar mig när jag ligger vid dörren. Han kanske tycker det är skönt att slippa mina flåsningar ;) Just nu är han mest bekymrad över mina snarkningar. Är förkyld.

Christina sa...

Kesu: He he he ;)