torsdag, april 16, 2009

Utmanad sengångare

Libby, hon med den fina 50-talsbloggen, utmanade mig i förrgår.

Som den sengångare jag är har jag inte kommit till skott förrän nu.

Utmaningen går ut på att man ska välja ut sina tre roligaste rubriker och motivera varför.

Det är en svår utmaning, men jag gör lite som Monet, jag väljer ut några inlägg som jag tycker blev roliga och bryr mig mindre om själva rubrikerna.

Inlägget
Stribergs keramik går en ny era till mötes!
tycker jag blev riktigt roligt, och rubriken är väl inte så tokig heller.


Hmmm...sen väljer jag nog inlägget Spänningen är olidlig... som handlade om en bildgåta och vilda gissningar från den bästa av läsekretsar.

Jag lade ut den här bilden av ett turkiskt marmorerat papper, ett sk ebru-papper, och frågade om någon visste vad det föreställde.


Gissningarna blev som sagt vilda och kreativa, någon gissade t ex att det var en del av en staty av någon känd italiensk skulptör...


Nu känner jag mig manad att faktiskt välja en rolig rubrik, och då får det bli gårdagens inlägg om de läckra brösten.
Besökssiffran blev hög igår om jag säger så...

2 kommentarer:

Eva H-höjden sa...

ha ha ha! Mycket roligt!

Staffan H sa...

Saken e' biff - folk blir betuttade i frestande rubriker. Hyllas den som hyllas bör månde kreatörerna utbrista i.