måndag, april 13, 2009

Dagens Poppan-skiss...


Noodler's Lexington Gray och akvarell.

11 kommentarer:

Cicki sa...

Som vanligt har hon jordens skönaste stil och du fångar det på pricken....:-)

Anonym sa...

Jag håller med Cicki!
Önskar dig en fin Annandag Påsk!

Bloggblad sa...

Blir inte den andra hunden avundsjuk? (Eftersom jag haft två barn som mätt med millimeterlinjalens rättvisemätare ...)

Sen fattar jag inte det där.... när du gör skuggfläckar, så ser det ut som skuggor. När jag gör så, ser det bara ut som fläckar. Fast... det är väl att veta just var de ska hamna som skiljer ut konstnären...

helen sa...

Så fint!
Gillar de spetsade öronen lite extra...:-)

Kram
Helen

Lotta Löfgren sa...

vad söt hon är:)Jättejättefin bild:)

Christina sa...

Cicki: Den hunden har rena gummikroppen ;)

Marskatten: Hoppas du har haft det fintfint i det här vädret också!

Bloggblad: Du är inte ensam om att tro att jag favoriserar Poppan ;)
Det är fler som kommenterat, men Gaia avskyr både att bli avfotograferad och avtecknad. Faktiskt mer och mer ju äldre hon blir.

Gaia är en av de vackraste hundar jag har sett, så jag skulle inget hellre vilja än teckna av henne, men vad gör jag när hunden själv inte vill?
Svar: låter henne vara ifred :)

Skuggor på en kropp måste sitta rätt för att man ska uppfatta volymen på ett riktigt sätt. De ska liksom framhäva själva formen.
Nu har jag tecknat och målat modell många år på konstskola, så jag har en viss träning.

Jag är däremot avis på dig som har så lätt för att uppträda inför publik, det är ngt jag verkligen skulle vilja kunna men för mig är det förknippat med rena mardrömmen.

helen: Just det - Poppan lyfter öronen så där när hon är riktigt alert :)

Lotta: Tack :)

Tankevågor sa...

Hur lång tid tar det att göra en sån här fin bild?
Jag har också funderat över det där med att inte Gaia är med på så mycket bilder. Vill hon alltså inte bli avmålad?
Hur gör du då? Går det att måla av henne i smyg? ;-)

Susanne och Pebbels sa...

Skulle kunna ha varit Pebbels ;)

Eva H-höjden sa...

Ha ha den bilden på Poppy är riktigt rolig!

Bloggblad sa...

Ja, jag förstår ju att det ligger både övning och kunskap bakom...

Och ibland försöker jag komma ihåg att jag ju faktiskt gör en hel del bungy jumps som många inte skulle våga. Men det är nog alltid så, att det man inte själv kan och skulle vilja kunna, framstår som mer intressant än det vardagliga som man faktiskt kan och är van vid.

Jag trodde inte att en hund kunde ha motvilja mot att bli iakttagen så...

Christina sa...

londongirl: Det är så svårt att säga, men kanske en tjugo minuter...

Gaia avskyr att bli fotograferad och avtecknad. Jag har ingen aning om varför, men så är det tyvärr.
På bloggen lever hon ett undanskymt liv, men så icke i vardagen :)

Dark and twizted: Åhå! Spännande!

Eva H-höjden: :)

Bloggblad: Aha, ny signaturbild! Snygg!
Jo, men visst är det så, att gräset ter sig grönare på andra sidan och man glömmer det man har.

Angående hunden så är det precis så. Hon avskyr att bli avbildad.
Ibland räcker det med att vi tittar på henne, utan vare sig kamera eller tecknarblock, och hon dryper av med förorättad blick.