torsdag, maj 07, 2009

Gatukonst i 3D

Tänk vad man kan göra med lite pastellkritor...

15 kommentarer:

Galleri Dalhem sa...

Beundransvärt....
och jag får tänka : " en gör så gött en kan " ! / Erik

Moster Ma sa...

Jeesus jag blir helt stum!

Moster Ma sa...

Jeesus jag blir helt stum!

Elisabet. sa...

Det är så fantastiskt så man häpnar!!

Åååå, vad intressant att se hur det ser ut i verkligheten!

Evas blogg sa...

Helt fantastik är denna gatukonst.

Anonym sa...

Med jämna mellanrum får jag på jobbet mail, antingen länkar till dessa filmer eller en hel serie med bilder.
Man blir lika tagen varje gång, det är helt otroligt.
Så skickligt gjort!

Eva H-höjden sa...

Jisses! Jag har sett någon enstaka någon gång men detta!
och sen att de gör det på ett så flyktigt ställe som en gata!

Ängla-Tapas sa...

Jag undrar hur hans hjärna är skapt som kan 'se' bilden på det sättet? Helt fascinerande! Hade varit kul att se på riktigt någon gång.

Tankevågor sa...

Jag har sett några av dem förut men inte så här många. Så fantastiskt! Önskar att han ville komma och måla lite i Stockholm också! ;-)

Christina sa...

Svar till alla: De här bilderna och liknande har funnits på nätet under många år, men jag tyckte videon var så fin som presenterade dem i ett bildspel, och även visade hur de är gjorda.

Det måste finnas ngt dataprogram som "omvandlar" bilden som man vill jobba med, eller...?

Lotta Löfgren sa...

fantastiskt!!!!!å vad söööt du var när du var liten:)

helen sa...

Detta var verkligen en synupplevelse som hette duga!

Verkligen läckert!!

Kul att du lägger ut lite sånt, själv är jag inte inne på "you tube" o.dyl. sidor, så det bästa får jag ju ta del av genom dig!

Tack!

Ha en bra helg!

Kram
Helen

Mian sa...

Helt otroligt att det går att få till något så 3D på platta marken.
Mycket faschinerande!

Tesstamente sa...

Helt otroligt, hade jag inte vetat bättre så hade jag själv hoppat i poolen. Snopen, är nog uttrycket jag skulle använda om min mun när mina fötter hamnade på asfalt:-)

Christina sa...

Lotta: Ja, det var då det ;)

helen: Såg du de ryska gatu-hopparna hos Eva H-höjden för några dagar sedan? Det var en video det :)

Mian: Ja, det är verkligen fascinerande, men jag är övertygad om att det finns en formel så att säga.

Tesstamente: Välkommen till stationen!
Såg du bilden (0:40) där han har målat så att det ser ut som ett helt fyrkantigt område av trottoaren har lyfts åt sidan? Fotgängaren till vänster väjer uppenbarligen för att undvika att trampa "ner" i hålet. Snacka om att det funkar!
Fast å andra sidan ser han det från fel håll - kan det funka då?