tisdag, maj 12, 2009

Bloggpaus


Ritbordet, våren och privatlivet pockar på tid och uppmärksamhet, så jag tar en bloggpaus men tänker väl blogga lite då och då i alla fall, men inte lika intensivt som jag har gjort tidigare.


Den här bokens deadline är passerad för länge sedan, så nu måste jag få den klar innan jag kan syssla med något annat.
Bokens huvudperson är en flatcoated retriever, och som förlaga har jag fått en massa foton på stiliga Cola av den här snälla bloggaren.


Det här är gammskolans version av Photoshop. Bilden hittade jag någonstans på nätet och snor den helt fräckt bara för att jag tycker den är så rolig.

Till er som tittar in här ibland önskar jag en riktigt fin fortsättning på våren och sommaren!
Vi ses!

26 kommentarer:

em sa...

"Döda linjer" på gott och ont - de kan vara en bra press när det inte blir enbart pressande.
Just nu tänker jag i samma banor, först alla måsten, se'n våren och sist blogg & mejl.
Ha det så skönt i vårsolen!
Margaretha

Eva H-höjden sa...

Jamen hallå! Det här är ju dags höjdpunkt! Du kan ju inte bara göra annat!
Ställer mig HELT oförstående....

Galleri Dalhem sa...

Vilken fantastisk bild på Calta Palustris ! Hoppas du finner samma energi i din " arbetsro " och givandet i privatlivet.
Snyggt beslut!!! tycker Erik

Cicki sa...

Deadlines och livet måste gå i första hand. Vi finns ju här ändå när du behöver oss. Kul bild på Photos Shop IRL. Någonstans har jag en liknande filmsnutt när det gäller Microsoft. Får försöka leta upp den.

annie sa...

We understand that you are in a very busy time, now and we will patiently
wait.
A good spring to you, too.
annie

PGW sa...

Kom snart tillbaka!!

Mira sa...

Vi håller ställningarna så länge! Ha det skön och unna dej sköna pauser i naturen och i familjens hägn mellan varven! Kram!

Moster Ma sa...

Jag kommer att sakna Dig alldeles enormt, men det finns en annan värld än bloggvärlden.. så rätt så.
Kanske smyger du dig i ibland och gläder oss andra och förhoppningsvis får lite dito åter.
Jag väntar....

Anita sa...

Alla behöver vi bloggpausar ibland...

Önskar dig arbetsro och många sköna dagar i vårsolen.

Välkommen tillbaka Christina!

ab sa...

Vilken tur du har som får rita så många hundar!

Trevlig bloggpaus då! - men VAD är det där svarta längst upp (på ritbordet) som liknar en fladdermus?

Christina sa...

em: Ja, "döda linjer" är verkligen på gott och ont ;)

Jag kommer att kika in hos dig och andra bloggvänner då och då, lite à jour måste jag ju hålla mig.

Ha det så skönt du med!

Eva H-höjden: Det där har du fått om bakfoten, det är ju det här som är dagens höjdpunkt vetja :)

Erik: Aha, är det så kabbleka heter på latin! Lustigt namn den har på svenska, eller hur? Jag tänker bara på kabbeljo ;)

Cicki: Ja, nu måste jag bli klar med boken, annars har jag bara dåligt samvete vad jag än företar mig.

Ja, visst är Photoshop IRL kul :D Så himla fint genomfört.

Annie: Thank yoy for waiting Annie :)
You must have summer now in Texas or...?

PGW: :)

Moster Ma: Men vad ni är gulliga!
Jodå, jag kommer att poppa upp då och då så helt slipper ni mig inte.
Nu kanske jag får tid att läsa ifatt hos er andra...

Smulan: Ha det så fint du med, och jag ser fram emot många fina bilder med din nya kamera!

ab: Ja, jag har en känsla av att jag har nischat in mig som hundtecknare, även om jag har svårt att teckna bestämda raser ;)

Fladdermus på ritbordet? Menar du i mitten längst upp i bilden? I så fall är det ett foto på hunden Cola som käkar ur sin matskål...om du vrider bilden ett kvarts varv medsols så ser du bättre...

Turtlan sa...

Pssst...nu finns "Turtlegirlförklaringen" nedskriven *L*

Tjingeling!

ab sa...

Ja, det är det ju, ja!

Tankevågor sa...

Förstår om du har fullt upp men jag är klart beroende av den här (blogg)stationen....så jag kommer titta in här då och då och hoppas på inlägg.
Under tiden ska du såklart ha det så bra och hoppas du får massor av annat gjort! Vi ses! :-)

helen sa...

Så tråkigt :-( . Men jag förstår hur du känner...

Åh, så fint tecknat på mittenbilden, du måste berätta mer vad det blir för bok, så jag kan spana in den.

Ha det nu jättebra och jag hoppas du hinner stanna upp och njuta av allt det vackra som händer i naturen just nu!

Kram
Helen

Lisette sa...

Hej då på ett tag Christina, ha det så gott och välkommen åter!
Jag måste också minska lite på bloggandet- har förresten redan gjort av olika anledningar - men jag återkommer också senare (och lite då och då)

ullrika sa...

Av alla stopp/-pauser i min bloggvärld blir detta den tuffaste. Hoppas egoistiskt att du inte klarar hålla dig från Stationen. Själv kommer jag ju nämligen inte att göra det. No way Jose.

Mestaste kramsen - och På Återseende bästaste du!

mossfolk sa...

Min förnuftiga halva säger att jag ska skriva att det är klokt.
Men den andra är av helt andra åsikter ;)

Ha det jättebra!!!
(men bli inte borta för länge...)

Bloggblad sa...

Jag tänkte alldeles nyss skriva i min blogg att jag tänker ta en paus - har hållit mig borta i alldeles tyst i 4 dagar. Men ... sen tänkte jag att om jag får lust kanske det blir nåt... och det är jättemånga som tar paus och tackar för sig, och återkommer efter ett par timmar.... så jag säger inget. Läser lite här och där när jag har några minuter över bara. I all tysthet.

Min deadline för församlingsbladet närmar sig med stormsteg. Mitt eget är klart sen länge - men sen ska allt det jag får in först tjatas in, sen redigeras.

Susanne och Pebbels sa...

Men vad roligt att du ska rita med inspiration av Cola :-) Lägg gärna upp fler bilder sedan, skulle vara superkul att se.

KRAM

Hjortron sa...

Ja, så här års är det mycket som pockar på - önskar dig inspiration i jobbet och några pauser i solen emellanåt.

Lotta Löfgren sa...

å så fint det blir!!!Jag länkar till dig imorgon om det e ok..till detta inlägg alltså..måste ju göra lite reklam för boken;)...osså e jag ju såklaaart stolt över att colis e avritad utav dig oxå:):)Kram..å vad jag tycker det ska bli kul att se fler bilder osv...

Kesu sa...

Ostkakan har sin tid och katekesen sin, som Emils mamma uttrycker saken. Clint Eastwood skulle sagt "A man's gotta do what a man's gotta do!" Same, same, but different.

Klart vi förstår ditt bloggpausbeslut - även om, ja, hm, alltså, det var det där med abstinens. Finns det stribergsstationsantabus???

Allvarligt talat tror jag att det är lättare att blogga under höst- och vinterhalvåret, ungefär som att folk satt inne och täljde krattpiggar framför brasan förr när de inte behövde vara ute och ta vara på allt i naturen. Nu är det ju desstuom så ljust att det är svårt att läsa på skärmen ;)

Njut av din bloggpaus och innerligt välkommen tillbaka när det blir! Vi finns här när du känner dig redo igen!

Och lycka till med boken med de coola Colabilderna! Jättefina!

Monet sa...

Instämmer helt med alla andra, inklusive Kesus sista kommentar.

Det är tomt utan dig på bloggen!

Madelene sa...

Kikar in och spanar in dina bilder på Flatten Cola och lämnar samtidigt ett tassavtryck efter mig!

Christina sa...

Till alla: Jag skrev svarskommentarer för någon dag sedan, men när jag klickade på "publicera" så låg Blogger nere och alla kommentarer gick upp i rök.

Jag orkar inte återskapa vad jag skrev, men vill ändå tacka för alla kommentarer. Tack!
Jag inser också att ordet bloggpaus var fel, det skulle ha stått bloggnedtrappning...för det är vad det handlar om.
Jag tror som Kesu, att bloggandet är lite årstidsbundet...

Madelene: Välkommen till en sparsamt bemannad station :)