tisdag, december 08, 2009

Var sätter man sig?


Trevlig tisdag önskas från stationen!

32 kommentarer:

Cicki sa...

Någon annanstans, naturligtvis. Du får ju inte störa de där gosedjuren.....:-)

annie sa...

Awwww. What a sweet happy bundle of fur fun.
annie

Mian sa...

Underbara hundar! Skön bild!
Poppan har fått vrida ihop sig som en larv för att få plats i mitten.
Vilket skönt liv hundarna har hos er och så trygg Ebro verkar vara tillsammans med pälstjejerna.

Tänkte bara sa...

I hundkorgen. Plats!

Lisette sa...

Milde sicken go' bild! Om jag sätter mig i mitten med Poppan i knäet och de andra så tätt som möjligt på sidorna kanske?

Linda sa...

Åh så mysigt!! Snacka om att de trivs och har det alldeles underbart :)

ab sa...

1. Ni skaffar våningssoffa! (Du och Håkan får klättra.)

2. Du lägger en madrass på golvet åt pälsgänget så att ni får tillbaka soffan.

Var sitter ni nu, du och maken? På pinnstolar? :)

En härlig syn i alla fall, vovvarna, så underbart trygga och avslappnade.

Elisabet. sa...

Pelle har nästan puttat ut pv från sängen .., så igårkväll fick vi hämta (pv hämtade ...) ena rottingfåtöljen och så ställde vi den i sängkammaren, i hörnet, med skön dyna att ligga på.

Det tog en stund för Kung Pelle att inspektera och kolla vad nu detta var för underlig tingest .., men sen kurade han ihop sig och sov där hela natten ,-)

PGW sa...

Skulle nog rekommendera närmsta biabädd. Eller kanske, kanske får du sitta i soffan om du ber snällt och tar en jycke i knät :-)

Petra sa...

Sovande hundar får inte störas!
Ni får helt enkelt låna Poppans fina hundbädd med djurmönster. Kanske lite liten men helt moderiktig ; )

reneesfotoblogg sa...

Det där skulle aaaldrig hända hos oss! Men Bonzo har en låtsas-tvilling som ligger i tevefåtöljerna, särskilt min, varje natt. Det konstiga är att vi aldrig lyckas få se honom, bara känna värmen och se spåren efter honom.
Vad ljuvligt trygga dom är tillsammans.
mvh R

Mira sa...

Vovvar som grafiskt tecken ~@~

ullrika sa...

sitta? passa på att jobba nu medan vildarna vilas :)

Anita sa...

Ha, ha... på pinnstolarna givetvis! ;)

Så gör vi! ;)

Helen sa...

Min tisdag blev genast trevligare när jag fick se denna underbara bild!! Vilka gullegrisar!!

Alla tre små grisarna ser så nöjda och lyckliga ut, så jag kan inte annat än att bli detsamma!!

Och om jag var ni, så skulle jag sätta mig på golvet, eller varsomhelst i närheten, och bara njuta av denna syn!!

Kram!!

Maria sa...

En soffa full med gos! Härligt bild!

Christina sa...

Cicki: Självklart, vilken dum fråga ;)

Annie: :)

Mian: Ja, syskonen breder ut sig rejält så det är tur att Poppan har ett gummiskelett ;)

Tänkte bara: Ja, den möjligheten finns förstås... ;)

Lisette: Faktum är att vi brukar få plats alla fyra i soffan annars, men med Ebro blir det en för mycket.

Nja, Poppan sitter inte i knät, så den taktiken funkar inte ;) Fast du kanske lyckas?

LindaLotta: :)

Ab: Just det, vi sitter på pinnstolar och pälstjejerna har tagit över kylskåpet för gott idag så nu tuggar vi dessutom torrfoder ;)

Elisabet: Kung Pelle... ;)

PGW: Ingen av de här hundarna vill sitta i knät, de är för stora...så det blir biabädden eller pinnstolar.

Petra: ;)

Renée: Det där känner jag igen från bekantas hundar som inte får vara i möblerna. De är ena riktiga ögontjänare...

Mira :D

Ullisen: ;)

Smulan: Skönt att höra att vi inte är ensamma ;)

Helen: Ja, de är som ett pärlband ;)

Maria: :)

Monet sa...

Funkade inte min kommentar i morse? Jag tycke man sätter sig PÅ dem. Så får man se vad som händer:-)

Christina sa...

Monet: Vi har prövat, men det händer ingenting. Ingenting.

Kesu sa...

Skrattar gott åt Miras iakttagelse: Poppan, det levande alfakrullet!

Alla är dom levande alfagull! Kan höra hundarnas snusande ända hit - visst är det rofyllt och en smula tröst för den som sitter på golvet.

Lelle R säger att han minsann får plats som den minste av våra bröder. Han hoppas att Ebro inte blir putt om han nästlas sig in lite försiktigt.

Men HUR har du tagit bilden mänska? Satte du dig på skåpet i brist på plats i soffan?

Får vi torrfoder i helgen då???

Christina sa...

Kesu: Ja, Mira skriver de mest underfundiga kommentarer :)
Självklart får Lelle R plats i soffan, jag tror inte E-bror skulle ha något emot hans sällskap.

Hur jag tog bilden? Jag ställde mig i fåtöljen och höll upp kameran så högt jag förmådde ;)

He he, ja, ni kanske får torrfoder i helgen - man vet aldrig ;)

PGW sa...

För stora för knäsittande? FINNS det hundar som är för stora för knäsittande? Min gästafghanhund (en av dem) är innerlig knähund och han är sisådär 75 cm i mankhöjd!

(Nå, ska man vara petig så är det väl en hel del av honom som ligger utanför knät, rent tekniskt. Men det gills ändå säger han.)

Karin på FOX sa...

När jag var liten låg man skavföttes.... här ligger några skavrumpor:)

Eva H-höjden sa...

Vilken helt ljuvlig färg han har killen!

Christina sa...

PGW: Ok, om det gills att halva hunden är i knät så har vi tre stycken i så fall ;)

Karin på FOX: He he, skavrumpor ;)

Eva H-höjden: Ja, det är en ljuvlig brun färg :)

Vårdagjämning sa...

De ser ut att ha det väldigt skönt, är säkert vilsamt att titta på dem också, ja det är trevligt att se dem på foton också, jag skulle inte sätta mig på dem:-)

Christina sa...

Vårdagjämning: Försöker jag eller Håkan halvsätta oss reagerar dom inte, så vi makar varligt på dom, men alla tre får inte plats så nu har vi lagt en filt i en fåtölj också... men där vill ingen vara ;)

mossfolk sa...

På golvet? ;)

Kesu sa...

Kom just på att det här skulle vara en rolig omnslagsbild till boken "Alla får ligga". Hihi!

Christina sa...

Mossfolk: He he...;)

Kesu: Aha, redan hemma!
Jag var tvungen att googla på boktiteln ;)
Ja, absolut - och när sätter vi ihop en hundbok då?

Kesu sa...

Oh yes! Karin kör snabbt och säkert och SL skötte sig föredömligt. Vi hann t o m en sväng inom Södergrens hushåll, hann morsa på alla, kela lite hund och knapra pepparkaka innan Shu och jag tog pendeln mot stadens ljus.

Jag vill gärna poängtera att jag inte har läst den boken. Okej? ;)

NU! Eller, det var kanske lite förhastat, ska vi vänta till imorgon?

Allvarligt talat: ANYTIME!!!

Christina sa...

Kesu: Karin kör snabbt och säkert - ja :)
Det lät som en mycket trevligare hemresa än med tåget.

Ok, jag kan vänta till i morgon, men sen sätter vi igång, va!?
Eller som du skriver - ANYTIME!