tisdag, mars 09, 2010

Ebro-rapport från landet Halland, del 3


Hej på er alla 4!

Nu äntligen har jag fått några bilder från stranden. Lite motljus men i alla fall.
Snöig strand, rent av lite isig på skaren.



Här börjar snön att smälta bort, det har varit några fina dagar men i morse när vi var på promenad var det 10 grader kallt igen ( inge kul alls ).

Ändock känns det i luften som om våren är på väg.




Påsen jag har i handen är det wienerbröd i, Ebro tycker det luktar fint. Som du kan se har jag två koppel i andra handen, det är två taxar jag passade i går, dom kan man inte ha lösa för då ska de genast lukta upp spår och jaga.



Vi träffade inte någon hund att leka med igår, de som var på stranden kom inte fram.

Känns så tryggt nu när Ebros ägarbyte är klart.

Önskar er en fin söndag
Ebro Peo

19 kommentarer:

annie sa...

Oh, happy happy picture and news! What a wonderful life for two good friends now.

annie

reneesfotoblogg sa...

Åh, vad skönt att det gick så bra!
mvh R

ab sa...

Tack för rapporten! Jag har grunnat lite på Ebro de senaste dagarna och undrat hur han har det. Och han har det underbart!

Tankevågor sa...

Vad roligt att se honom igen! Han ser ut att ha det så fint. Vad skönt! :-)

Jättefina bilder!

Moster Ma sa...

Happy dog happy allihopa!

Kesu sa...

En annan variant av vårspaning! Heja Ebro!Tack för rapporten! De där killarna har det hur bra som helst ihop - det syns lång väg.

Nu känner jag mig lika pigg som Ebro, nästan i varje fall, och kan börja dagens rejs.

Wv: carpe. Jojo, jag fyller på med diem.

Evas blogg sa...

Åh vad han ser ut att må gott! Ja bägge två förresten :)

Staffan H sa...

Ebro har det bra och det känns skönt att veta. Väldigt fin gest av Peo att skicka små rapporter och bilder då och då.

Jan Granath sa...

Hej
För tre dagar sedan vandrade vi på stranden i 19 graders värme och strålande sol och tänkte på er i Sverige som hade 19 grader kallt. Nu har vi haft snökaos i två dagar, tre decimeter snö, motorvägen avstängd, bilen insnöad, posten kommer inte och det är 1 grad minus. Katastrof i Sydfrankrike.

Jag hittade din blogg genom gemensamma bloggbesökare till mina bloggar "Livskvalitet som pensionär i Europa" (france-midi.blogspot.com) samt "Släktforskning för noviser" (slaktforkning.blogspot.com)

Om du vill skriva något snällt om min nybörjarkurs i släktforskning (www.minkurs.se/slaktforskaren)så får du gärna ett recentionsexemplar. Min e-mail hittar man på bloggarna. Skicka mig i så fall en rad.

Eftersom jag har bott i hela min ungdom i Tolvsbörd som ligger någon mil norr om din station blev jag lite nostalgisk när jag såg din blogg. Hoppas du ursäktar, men jag är kattmänniska. Å andra sidan är ett par av mina bästa vänner hundar - dom heter Badger och Bertie och är syskon.

Hälsningar
Jan Granath, Boutenac

mimio sa...

Härliga soliga vinter bilder! De har det hur gott som helst tillsammans.
Wienerbröd haha DET är finofino inte undra på att Ebro grabbar tag i påsen. *fniss
Kanske var det ett till vovven också? (o:

Mian sa...

Vad skönt att få denna fina rapport!
Så bra det löste sig för Ebro!

Christina sa...

Alla: Det är så gulligt av Peo att skicka små rapporter, Ebro har verkligen hamnat så rätt.
Bilderna från havet - ja, jag vill också vara där, njuta av horisontlinjen och få mumsa på ett av Peos wienerbröd efteråt :)

Jan Granath: Roligt att du hittade hit, välkommen!
Jag har följt vädret nere hos er, och förstår att det ställer till problem i ett land där de flesta regioner brukar vara snöfria.

Nu är inte släktforskning något som jag sysslar med om du kanske trodde det, och tyvärr hittar jag ingen e-postadress till dig, jag måste vara blind?

Vackra Tolvsbörd känner jag till, jag fick en gång förklaringen till det märkliga namnet ;)

Du behöver inte be om ursäkt för att du är kattmänniska, jag gillar katter också. Djur som djur.
Gillar man däremot inte djur tycker jag det är något skumt ;)

Mimio: Visst är han klok, Ebro? Jag hade också grabbat tag i den påsen om jag varit hund ;)
Känner jag Peo rätt fick Ebro smaka :)

Lisette sa...

Jag har haft- och har fortf lite datortrubbel - därav bloggtystnad- men jag måste få sälla mig till alla de andra och ropa i kören hur skönt det är med Ebroföljetongen. Det är så värmande så snön smälter, vetja! Skicka med massor ar kramar ner till Halland.

Eva H-höjden sa...

Helt underbara Ebrobilder! han är så vacker och Peo fångar honom så rätt! travande och slickar sig runt munnen, snyggis!!!!

Petra sa...

Vad skönt att allt har löst sig till slut. Ebror är en lycklig bror nu!
Ligger hemma i magsjuka o hög feber men blev genast piggare (tog väl ut mig när jag flexade musklerna på kvinnodagen)

ullrika sa...

Wienerbröd? Jo jag tackar jag!
:D

Christina sa...

Lisette: Kramar är skickade ;)
Hoppas datortrubblet ger med sig, sånt är inte roligt...

Eva H-höjden: Ebro, havshunden :)

Petra: Ja, nu är det klart, Ebro får stanna hos Peo :)
Usch, magsjuka av alla eländiga sjukdomar - krya på dig!

Ullisen: Pälstjejerna glor frågande på mig, vadå wienerbröd?

ullrika sa...

Äsch du får ju inte läsa högt inte! Det är ju bamsetaskigt!

PS. Jag börjar bli sugen på lite badrums- och kakelbilder :) när du hinner alltså!

Cicki sa...

Vad glad jag blir när jag läser att ägarbytet äntligen blivit klart. Ebro verkar ha kommit till ett av himmelrikena på jorden för hittehundar. Poppan och Gaia har också lyckats med den bedriften.